ZASADY WYDAWANIA BILETU PODRÓŻNYM
Bezspornym jest, że kierowca autobusu wykonujący regularny przewóz osób ma obowiązek wydania biletu pasażerowi, który uiścił w tym celu odpowiednią opłatę. Brak wydania biletu, będzie skutkowało nałożeniem na przewoźnika odpowiedniej kary pieniężnej zgodnie z obowiązującymi przepisami o transporcie drogowym. Natomiast, jak wynika z orzecznictwa również wydanie biletu
w nieodpowiednim czasie, naraża kierowcę na przedmiotową karę. Naczelny Sąd Administracyjny podkreślił, że kierowcy wykonujący regularne przewozy mają obowiązek wydawania biletu przed rozpoczęciem danego kursu, a nie w jakiejkolwiek chwili. Zaznaczył, iż nabycie przez pasażera biletu stanowi pewną formą zawarcia umowy przewozu, a ta zawierana musi być przed podróżą. Tym samym, niedopuszczalne jest, aby pasażer otrzymał bilet w połowie realizowanego przejazdu, czy po jego zakończeniu. Mając na uwadze powyższe Naczelny Sąd Administracyjny uznał,
iż w przedmiotowej sprawie nałożenie na kierowcę kary pieniężnej jest jak najbardziej zasadne. Podkreślił, iż zarówno niewydanie biletu jak również jego wydanie ale w niewłaściwym czasie stanowi niewykonywanie nałożonych na kierowcę obowiązków w świetle obowiązujących przepisów.
( Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 4 lipca 2019 r. sygn. akt II GSK 1978/17)
Zespół Kancelarii
Oceń post
Kliknij aby ocenić
Średnia ocena / 5. Głosów:
We are sorry that this post was not useful for you!
Let us improve this post!
Thanks for your feedback!